כיצד מודדים אפקטיביות של פרסום אוף-ליין

כיצד מודדים אפקטיביות של פרסום אוף-ליין? שיווק אוף-ליין חי ובועט, ואם במקרה אתם לא משתמשים בו בשביל לפרסם את העסק שלכם, אתם מפסידים! בניגוד לשיווק און-ליין, שיווק אוף-ליין מציע מגוון ענק של דרכים לחשיפה כמו שלטי רחוב, חלוקת עלונים, עיתונות מודפסת, פרסום על רכבים (על המוניות והמשאית השקופה של אצטרובל כבר שמעתם?) ועוד. שיווק אוף ליין מחזק עסקים מקומיים ומאפשר להם למקד את הפרסום שלהם ולקבל חשיפה מירבית לקהל היעד הרלוונטי. בנוסף, דרך שיווק אוף-ליין תוכלו לחזק את המותג שלכם ולהטמיע את המסרים שלו ביעילות מדהימה! אז למה אתם חוששים משיווק אופליין? רוב הסיכויים הם שעוד לא הבנתם איך להשתמש בו בצורה היעילה ביותר. בתור בעלי עסקים קטנים או בינוניים כל שקל חשוב ומשמעותי, במיוחד כשמדובר בתקציב הפרסום שלכם, וקשה לכם (ובצדק) להוציא כסף על שיטות שיווק ופרסום שאתם אפילו לא יודעים איך למדוד את יעילותן.  אנחנו כל כך רגילים לבדוק כל מודעת פייסבוק או קמפיין ממומן שלנו, לבדוק אל כמה אנשים הגענו עם הפרסום, כמה גולשים לחצו על דף הנחיתה וכמה לידים השגנו מכל מודעה, ואנו רוצים להקצות את המשאבים אל המקומות הנכונים. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, כדי ללמד אתכם שניתן בהחלט למדוד יעילות של שיווק אוף-ליין, והנה הדרכים הקלות ביותר לעשות זאת! יצירת כתובות  מותאמות אישית ומדידה עם גוגל אנליטיקס אחת הדרכים הפשוטות למדוד אפקטיביות של קמפיין אופליין היא יצירת כתובות אינטרנט ייחודיות עבור כל קמפיין/ מדית פרסום/ מבצע וכד׳. דרך גוגל אנליטיקס תוכלו למדוד כמה אנשים נכנסו דרך הכתובת הייעודית שנתתם. היכנסו בגוגל אנליטיקס לרכישה >> ערוצים >> סקריה כללית

להלן אפשרויות ליצירת כתובות ייעודיות:

1) דף נחיתה בדומיין חדש- אם כתובת האתר שלכם ביום-יום היא למשל www.good.com, כאשר אתם מפרסמים מבצע כלשהו או מוצר חדש בפרסום אוף-ליין, צרו עבורו סאב דומיין www.sale.good.com או רכשו דומיין חדש עבור הקמפיין www.good-sale.com.  תחת הדומיין יוצב דף נחיתה או מיניסייט ייחודי לקמפיין.

2) דף באתר עם כתובת מותאמת אישית– במערכת ניהול התוכן של האתר שלכם תיצרו דף חדש, ברוב המקרים אתם גם יכולים להגדיר את הכתובת של אותו הדף, לדוגמה www.good.com/sale   

3) תיוג קמפיינים–  למתקדמים שבינינו תוכלו ליצור מספר כתובות ייחודית לאותו דף מבלי ליצור סאב-דומיין או דף חדש. המטרה המרכזית היא לבדוק את מקורות ההגעה לקמפיין בין אם במדיה הדיגיטלית (פייסבוק, אינסטגרם) ובין אם בפרסום אופ-ליין. את הכתובות האלה יוצרים בכלי שנקרא google url builder, מכניסים שם את כתובת הדף וכל הפרטים של הקמפיין והתוצאה היא כתובת ארוכה ולא אסתטית כמו כאן:

http://yourdomain.com/?utm_source=photoweekly&utm_medium=magazine&utm_campaign=fall2012

תוכלו לקצר את הכתובת הזאת בעזרתם כלים המתוארים בפיסקה הבאה או לעשות הפניות מורכבות יותר מכתובות מותאמות אישית שיצרתם בפסקאות הקודמות.
במקרה הזה אנחנו בודקים את מספר הכניסות באנליטיקס תחת רכישה >> קמפיינים

4) הפנייה מכתובות מקוצרות- דבר נוסף שתוכלו לעשות במידה והכתובות החדשות שיצרתם ארוכות מדי תוכלו לקצר אותן בעזרת כלי קיצור קישורים (כמו bitly) או פשוט ליצור קישור מקוצר ייחודי לאתר שלכם.

טיפ קטן להצלחה: גם אם בחרתם בדף נחיתה וגם אם בחרתם באתר הרגיל שלכם, שמרו על הכתובת קצרה ככל האפשר. פחות תווים = פחות טעויות הקלדה ולקוחות שלא מגיעים אל הדף.

תנועה ישירה בגוגל אנליטיקס

אחת הדרכים הפשוטות לעבוד עם האנליטיקס היא פשוט למדוד תנועה ישירה בו. תנועה ישירה היא תנועה שלא ניתן לזהות את המקור שלה כמקור אינטרנטי. כלומר, מדובר בגולש שהגיע אל האתר ואין לדעת בדיוק מאין הגיע; הוא לא חיפש בגוגל, לא הגיע דרך פרסום בפייסבוק, לא לחץ על דף נחיתה ולא הגיע מקישור באתר אחר. החסרון בשיטה הזו היא שאין הבטחה כי הגולשים הישירים הגיעו כולם מפרסום אוף-ליין, ויתכן שהם שמעו עליכם מחברים, שמרו אתכם במועדפים או פשוט הקלידו את כתובת האתר ישירות אל הדפדפן. מומלץ להתייחס לנתונים האלה כנתונים "אחרים", כלומר- לא להכניס אותם תחת "פרסום אוף-ליין" אלא לחשוב עליהם כמה שהם – גולשים שהגיעו לאתר באופן ישיר, ממקור לא ידוע.

טיפ קטן להצלחה: כשאתם מסתכלים על נתוני התנועה הישירה תוכלו לבחון אותם לפי תאריך. כך, אם תפרסמו קמפיין אוף-ליין ב-17 לחודש, הכנסו לנתונים של אותו תאריך או תקופת זמן ובדקו האם יש שינוי משמעותי בתנועה. השוו את הנתונים לשבוע שלפני כן, או לאותו תאריך בשנה שעברה כדי להבין את הגדילה וההשפעה של הקמפיין.

יצירת מספר טלפון חדש

שיטה נוספת למעקב היא לבצע את אותו טריק גם על מספרי טלפון. בפרסום אוף-ליין שלכם תוכלו לפרסם מספר טלפון חדש אותו רכשתם במיוחד עבור הפרסום ולבדוק כמה שיחות קיבל המספר הזה. תוכלו להשתמש בשירותי מרכזיה או "עקוב-אחרי" שיפנו את השיחות ישירות אל המספר הרגיל שלכם (מוקד שירות לקוחות או בית העסק עצמו) אך עדיין לנטר את השיחות שהתקבלו למספר החדש.

טיפ קטן להצלחה: ישנן חברות ייעודיות שמספקות לכם מספרים ומגישות דיווחים על השיחות בסוף כל חודש. זו יכולה להיות השקעה משתלמת אם אתם מנסים את טריק הטלפון בפעם הראשונה.

קודים להנחות

קוד הנחה הוא אחד האמצעים הפשוטים אך היעילים ביותר שתוכלו להשתמש בהם. על כל אחד מהפרסומים שלכם באוף-ליין, לא משנה היכן, תפרסמו קוד הנחה. כלומר, תזמינו את המשתמשים לגלוש באתר שלכם ולהזין במעמד הרכישה קוד מסוים כמו למשל "אוגוסט15" (שיקנה למשתמשים 15% הנחה בחודש אוגוסט) או להגיע לחנות הפיזית עם הקופון שהפצתם. בסוף החודש תוכלו לבדוק כמה אנשים ניצלו את קוד ההנחה ולדעת כמה מהרכישות שלכם הגיעו מהפרסום באוף-ליין.

טיפ קטן להצלחה: אם תרצו למדוד כל שיטת פרסום בנפרד, תוכלו לתת מספר קודים שונים (למשל: קוד נפרד לפרסום על עלונים וקוד נפרד למודעה בעיתון) וכך לדעת איזו שיטה עובדת בצורה היעילה ביותר ומביאה רוכשים חדשים.

אז בדקתם את הנתונים והמספרים שלכם לא מרשימים?

אם ניסיתם את השיטות הללו והמדדים נמוכים (כלומר החזר ההשקעה – ROI- נמוך) ישנם כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון. ראשית, זו רק מדידה. אלה לא שיטות בטוחות, ללא חורים, אלא הערכות, ופעמים רבות מספרים מתפספסים. זה קורה. שנית, עליכם לקחת בחשבון כי אולי פרסום האוף-ליין שלכם לא עשוי בצורה מוצלחת; יתכן ומדובר במודעה לא מספיק מושכת או מניעה לפעולה, קהל היעד אליו אתם מכוונים הוא קהל מיושן מעט, שלא יכנס לאתר בעקבות מודעה שראה, או שהמדיה שבחרתם (עלונים, שלטי חוצות וכו') היא לא המדיה הנכונה עבור הלקוחות שלכם. אל תתייאשו, הפרסום באוף-ליין הוא עדיין כלי חזק ומוצלח, ואם משתמשים בו נכון – הוא יביא להישגים אדירים!

השארת תגובה